Go Back   FitDay Discussion Boards > WOMEN’S ONLY CORNER > Support group for just women
Search Today's Posts Mark Forums Read


Reply
 
LinkBack Thread Tools Search this Thread Display Modes
Old 08-01-2011, 01:31 AM   #161 (permalink)
Super Moderator
 
01gt4.6's Avatar
 
Join Date: Jan 2010
Location: Slidell, Louisiana
Posts: 7,334
Default

Yeah, you got me there. I doubt that I'll ever be in the shape that I was in my early 20's.

I'm not sure it I should count today as a cheat. I ate like a "normal person" had fried fish and baked french fries. Wasn't the cleanest but nothing like one of my cheats. In fact I think I'm around 1800 calories right now.

So what do y'all think. I know Cassie and Quinn will say cheat. BTW Quinn you look pretty young and Cassie... you know I said it b/c I know you're mature enough, I mean young hearted enough to take it.

Last edited by 01gt4.6; 08-01-2011 at 01:36 AM.
01gt4.6 is offline   Reply With Quote
Old 08-01-2011, 02:10 AM   #162 (permalink)
Super Moderator
 
cjohnson728's Avatar
 
Join Date: Jan 2010
Posts: 4,083
Default

Actually, I wouldn't call it a cheat. We all know what your cheats look like and this ain't it. How much did you burn today?

Today and yesterday I ate probably equivalent to what I burned. More than my goal? Yes. Foods I should probably not have eaten? Yes. But you gotta live sometime and there's a lot to be said for "eating like a normal person." Some days are up, some days are down; it averages out.

My verdict: Not a cheat. Unless you spiral out before bed,
__________________
Cassie

And now that you don't have to be perfect, you can be good.
-John Steinbeck
cjohnson728 is offline   Reply With Quote
Old 08-01-2011, 03:10 AM   #163 (permalink)
FitDay Member
 
quinnesec's Avatar
 
Join Date: Jan 2010
Posts: 1,548
Default

Quote:
Originally Posted by cjohnson728 View Post
Oh, no you didn't!!!!!!!!!!!!


I don't know about you, but I console myself with the fact that I'm in much better shape now than I ever was when I was younger.
Yep... me too! Today, I weigh the same as I did at 19, my BMI is 3 points lower than my 17 y/o daughter, I hiked 6 miles tonight, and just got done lifting weights, although modified.

Now, as for what I ate during the last two days..... ummm... well....

HEY! Isn't it time to start a fresh, new thread????? LOL
__________________
quinn

Reached 30 lb. Weight Loss Goal April, 2010
Fighting The Battle to Maintain
quinnesec is offline   Reply With Quote
Old 08-01-2011, 03:14 AM   #164 (permalink)
FitDay Member
 
quinnesec's Avatar
 
Join Date: Jan 2010
Posts: 1,548
Default

Quote:
Originally Posted by 01gt4.6 View Post
Yeah, you got me there. I doubt that I'll ever be in the shape that I was in my early 20's.

I'm not sure it I should count today as a cheat. I ate like a "normal person" had fried fish and baked french fries. Wasn't the cleanest but nothing like one of my cheats. In fact I think I'm around 1800 calories right now.

So what do y'all think. I know Cassie and Quinn will say cheat. BTW Quinn you look pretty young and Cassie... you know I said it b/c I know you're mature enough, I mean young hearted enough to take it.
If I hadn't eaten about half of a warm, fresh, cherry pie tonight I would have said cheat... but, I'm in no position to judge! Stupid fruit... lol
__________________
quinn

Reached 30 lb. Weight Loss Goal April, 2010
Fighting The Battle to Maintain
quinnesec is offline   Reply With Quote
Old 08-01-2011, 03:17 AM   #165 (permalink)
Super Moderator
 
01gt4.6's Avatar
 
Join Date: Jan 2010
Location: Slidell, Louisiana
Posts: 7,334
Default

Quote:
Originally Posted by cjohnson728 View Post
Actually, I wouldn't call it a cheat. We all know what your cheats look like and this ain't it. How much did you burn today?

Today and yesterday I ate probably equivalent to what I burned. More than my goal? Yes. Foods I should probably not have eaten? Yes. But you gotta live sometime and there's a lot to be said for "eating like a normal person." Some days are up, some days are down; it averages out.

My verdict: Not a cheat. Unless you spiral out before bed,
I'm figuring in a casein shake before bed. That'll put me at -530 for the day. I just back in from a 3.4 mile walk.

Quinn, nice job on the 6 mile hike tonight. I weight less than I did in my 20's but I'm in much worse shape. Back then I weighed ~190# and was in the single digits with BF. I was actually ripped, not I'm just fluffy. You've got me beat there too.
01gt4.6 is offline   Reply With Quote
Old 08-01-2011, 03:21 AM   #166 (permalink)
Super Moderator
 
01gt4.6's Avatar
 
Join Date: Jan 2010
Location: Slidell, Louisiana
Posts: 7,334
Default

My goals for the week:
1) Eat clean 6 days (only 1 cheat day): yes, yes, yes, yes, yes
2) 3000 calories deficient for the week: -891,-1478, -455, -761, +1988, -1300, -530 (-3427 so far)
3) Weigh in on Monday and post a picture of the scale: yes
4) either post my weekly food graphs or make my food log public: yes 01gt4.6 - free online diet and fitness journal
5) walk/run 10 miles: 3.05, 1.32, 0, 0, 2.80, 0, 3.40 (10.57)
6) gallon of water a day: yes, yes, yes, yes, yes, yes, yes
7) work out 3 times: no, yes, no, yes, no, no, no
9) daily:
fish oil x 2 yes, yes, yes, yes, yes, yes, yes
vitamin yes, yes, yes, yes, yes, yes, yes
floss yes, yes, yes, yes, yes, yes, yes
10) take picture of myself and post up: yes, see above
11) no more than 2 servings of nuts per day (including peanut butter) yes (1), yes (1), yes (2), yes (2), no (4), yes (0), yes (2)
12) 5 servings of veggies a day (green veggies don't get logged) yes (5), yes (5), yes (6), yes (6), no (1),
no (2.5), no (1)

01gt4.6 is offline   Reply With Quote
Old 08-01-2011, 03:31 AM   #167 (permalink)
Super Moderator
 
cjohnson728's Avatar
 
Join Date: Jan 2010
Posts: 4,083
Default

Quote:
Originally Posted by quinnesec View Post
If I hadn't eaten about half of a warm, fresh, cherry pie tonight I would have said cheat... but, I'm in no position to judge! Stupid fruit... lol
Same here...only it was strawberry pie .
__________________
Cassie

And now that you don't have to be perfect, you can be good.
-John Steinbeck
cjohnson728 is offline   Reply With Quote
Old 08-04-2011, 09:28 PM   #168 (permalink)
FitDay Member
 
Join Date: Jul 2011
Posts: 3
Default

Quote:
Originally Posted by Mern View Post
WCBS, hi. I hope you'll be joining us on our new week's thread tomorrow. We're always at the top of the Support group for just women, which includes our male moderator Mike and he's a good guy. We all learn so much and gain so much support from each other. Plus we also have fun.

I'm gonna go watch TV now.

Goodnight, y'all!
Hey Mern, sorry I just saw this post I haven't been near a computer in a few days. How'd it go?
WCBS is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Trackbacks are On
Pingbacks are On
Refbacks are On

 
Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.3.2